Gumowy przegub walu

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: MP » wt lut 10, 2009 11:30

Fajnie że zauważyłeś i zrobiłeś to na czas. Ja niestety nie zdążyłem i przez zużyty przegub urwało mi się jedno ucho od flanszy wychodzącej ze skrzyni. Koszt już ponad 400 zł + przegub.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: Marcin86 » wt lut 10, 2009 11:35

tak z ciekoawości, jaki jest koszt przegubu?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: --==maly==---- » wt lut 10, 2009 14:04

Ja u siebie miałem taki sam po kupnie auta. Koszt niecałe 300zl do e36 za oryginal w serwisie

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: Pawel_M3GT » wt lut 10, 2009 14:21

mateush pisze:Oto jak wygladal u mnie gumowy element laczacy wal ze skrzynia po ok 78000km:
Obrazek
Obrazek

Zadnych objawow pekajacej czesci nie zauwazylem, a niewiele brakowalo aby sie to rozpadlo.
Nr czesci 26112226527, koszt 246,24 netto
Mateush , miales zle zamontowany przegub. Jezeli teraz masz tak samo jak na zdjeciach to bedzie go rwalo.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: wania » wt lut 10, 2009 14:27

Pawel_M3GT, czemu zle? ostatnio tez wymienialem przeglub, chetnie sprawdze czy zamontowali go dobrze (robilem to u kuleszy w gdyni - wiecej do nich eMki nie wstawie)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: Pawel_M3GT » wt lut 10, 2009 14:40

wania pisze:Pawel_M3GT, czemu zle? ostatnio tez wymienialem przeglub, chetnie sprawdze czy zamontowali go dobrze (robilem to u kuleszy w gdyni - wiecej do nich eMki nie wstawie)
Sruby musza byc na przemian, raz leb z jednej raz z drugiej.
Jezeli łby beda po jednej stronie, bedzie rozrywac gume. ( "mechanicy" robia tak dlatego bo nie wiedza, lub dlatego,ze zajmuje to duzo mniej czasu i mniej roboty, co sie bedzie dzialo dalej maja juz w du.. )
Na gumie sa znaczki gdzie ma byc łeb sruby.
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 14:41 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: allcar » wt lut 10, 2009 14:41

Mógłbym prosić o rozwinięcie teorii źle zamontowanego przegubu :?:
Wiesz, tak się składa że nawymieniałem się takich przegubów w życiu już sporo i jak na moje oko jest to naturalne jego zużycie, no owszem występuje po większych przebiegach, ale biorąc pod uwagę że auto bierze udział w MTD to już inna sprawa.
Wiesz Mateusz miał zamontowany przegub w fabryce BMW, był to oryginalny przegub, nigdy wcześniej nie wymieniany, nigdy wcześniej nie odkręcany, wymieniając go nie zauważyłem najmniejszej nawet nieprawidłowości....
Domyślam sie o co Ci chodzi, jest popełniany pewnen błąd przy wymianie takiego przegubu, który powoduje jego wzdłużne naprężenia, ale w tym przypadku nic podobnego nie miało miejsca.
Co do urwanej flanszy, owszem, jak się długo jeździ na uszkodzonym przegubie i daje w kocioł to albo zetnie śrubę albo pęknie flansza....
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: Pawel_M3GT » wt lut 10, 2009 14:51

allcar pisze:Mógłbym prosić o rozwinięcie teorii źle zamontowanego przegubu :?:
Wiesz, tak się składa że nawymieniałem się takich przegubów w życiu już sporo i jak na moje oko jest to naturalne jego zużycie, no owszem występuje po większych przebiegach, ale biorąc pod uwagę że auto bierze udział w MTD to już inna sprawa.
Wiesz Mateusz miał zamontowany przegub w fabryce BMW, był to oryginalny przegub, nigdy wcześniej nie wymieniany, nigdy wcześniej nie odkręcany, wymieniając go nie zauważyłem najmniejszej nawet nieprawidłowości....
Domyślam sie o co Ci chodzi, jest popełniany pewnen błąd przy wymianie takiego przegubu, który powoduje jego wzdłużne naprężenia, ale w tym przypadku nic podobnego nie miało miejsca.
Co do urwanej flanszy, owszem, jak się długo jeździ na uszkodzonym przegubie i daje w kocioł to albo zetnie śrubę albo pęknie flansza....

Nie wierze ze tak go zamontowali w fabryce bmw.
Nie wnikam czy on sie rozlecial przez to czy nie.
Faktem jest ze jest zamontowany zle, i moze go przez to rozrywac.
Tak to wlasnie jest jak sie kupi Emke w PL.. albo takie cos albo Lotos w silniku :570: -mowie tu ogolnie.

Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: MP » wt lut 10, 2009 14:52

Jak wymieniałem u siebie, miałem tak jak Paweł mówi, śruby szły na przemian. Do tego śruby muszą być włożone przed założeniem flanszy na skrzynie, ponieważ później nie da się ich wsadzić bo o nią zaczepiają (długie).

Tak było przynajmniej w e36, być może w e46 jest inaczej...

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: allcar » wt lut 10, 2009 15:01

Owszem, zgadzam się z teorią śrub na przemian, jest to powszechne.
Co do auta Mateusza to tak jak wcześniej pisałem, było to zamontowane jeszcze w fabryce, śruby pokryte farbą, brak śladów jakiegokolwiek wcześniejszego zakładania kluczy na śruby, całe pokryte farbą, do teraz, teraz już tak nie jest, bo podczas wymiany pojawiły się ślady ich odkręcania i przykręcania.
Co do zmian konstuktorskich, to uważam że jakby inżynierowie z Monachium uważali że mocowanie powinno być na przemian, to tak właśnie by zrobili, ale tak nie było, więc darujmy sobie "poprawianie" po BMWoskich inżynierach.
Oczywiście nie wykluczam błędu popełnionego w fabryce, ponieważ zdarzają się.
A może ktoś z posiadaczy E46M3SMG zechciałby zerknąć w swoim aucie jak ma przykręcony przegub elastyczny, przyznam że jestem bardzo ciekway i z niecierpliwością będę czekał na stosowne informację, a i jeszcze jedno w moim E39M5 i w E39M5 które teraz mam na sprzęgiełko jest identycznie jak u Mateusza.
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 15:14 przez allcar, łącznie zmieniany 1 raz.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: SyTy » wt lut 10, 2009 15:08

Jest cos na rzeczy ze sposobem montażu tych przegubów. U mnie było to samo w ubiegłym roku, też był zamieniony kierunek i był ponadrywany choć wyglądał świeżo, chodzi też o kierunek natarcia, są tam jakieś strzałki, nie pamiętam jak to ma być bo babcią opiekuje się gość który o tym wie i pokazywał mi jak było , jak ma być i dlaczego tak i z tego co pamiętam miało to sens. W otworach na śruby są tuleje ale z jednej strony są zanurzone w gumę głębiej jak z drugiej, chodzi też o to żeby właśnie zamontować go w odpowiednim kierunku bo i tak i tak będzie "pasował". Jak nie ogarniecie tego moge się dopytań u Dr. Stiga :-D
No Fear - No Fun!

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: Koki » wt lut 10, 2009 15:20

Pytaj Syty pytaj, myślę że rady Dr.Stiga przydadzą się wielu z Nas :wink:

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: Pawel_M3GT » wt lut 10, 2009 15:21

allcar pisze:Owszem, zgadzam się z teorią śrub na przemian, jest to powszechne.
Co do auta Mateusza to tak jak wcześniej pisałem, było to zamontowane jeszcze w fabryce, śruby pokryte farbą, brak śladów jakiegokolwiek wcześniejszego zakładania kluczy na śruby, całe pokryte farbą, do teraz, teraz już tak nie jest, bo podczas wymiany pojawiły się ślady ich odkręcania i przykręcania.
Co do zmian konstuktorskich, to uważam że jakby inżynierowie z Monachium uważali że mocowanie powinno być na przemian, to tak właśnie by zrobili, ale tak nie było, więc darujmy sobie "poprawianie" po BMWoskich inżynierach.

Nie mam zamiaru poprawiac inzynierow BMW :wink: , po prostu w kazdym bmw jakie widzialem sruby powinny byc na przemian, jest to zaznaczone na gumie czy to bylo M3 E36, E30, M5, 740 czy TDS
Skoro tak piszesz, M3 E46 to najwyrazniej wyjatek, zeby byc pewnym na 100% trzeba po prostu spojrzec na znaczek na gumie i wszystko bedzie jasne.
Jezeli tak ma byc, to oczywiscie tylko sie cieszyc :wink:
W kazdym razie ogolnie jest to problem i trzeba na to zwracac uwage :!: W 90% aut ktore kupilem bylo to zle zamontowane.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: allcar » wt lut 10, 2009 15:31

Standardem jest tak, że przegub znakiem (i napisami) w stronę wału napędowego, śruby wał-przegub łbem w stronę wału nakrętką w stronę skrzyni, śruby flansza-przegub łbem w stronę skrzyni nakrętką w strone wału.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Gumowy przegub walu

Post autor: Pawel_M3GT » wt lut 10, 2009 15:39

Koki pisze:Pytaj Syty pytaj, myślę że rady Dr.Stiga przydadzą się wielu z Nas :wink:
Mysle ze nie ma potrzeby sie pytac.
Najprosciej sprawdzic na gumie. Wtedy wszystko bedzie jasne.
allcar pisze:a i jeszcze jedno w moim E39M5 i w E39M5 które teraz mam na sprzęgiełko jest identycznie jak u Mateusza.
Dla przykladu, guma M5 E39
Załączniki
guma1.JPG
guma2.JPG

ODPOWIEDZ